tisdag 24 augusti 2010

Diskussion med Liam vid matbordet

Scenario: L, A och mamman sitter och äter frukost.
L och A har fått yoghurt och macka.
Mamman har kokat ägg åt sig själv.
L: Mamma, kan jag få ett ägg?
Mamman: Okej då.
(trots att dessa två ägg är det enda hon ska äta till frukost)
Matstunden fortsätter
L: Mamma, kan jag få en yoghurt till?
Mamman: Nej Liam, du får äta upp din macka först.
L: Men jag vill ha en yoghurt till (med gnällrösten)
Mamman: Nej Liam, ät upp din macka först så får vi se om du orkar en yoghurt till sen.
L: ÅÅHH, jag får ALDRIG som jag vill!
Mamman: Liam Rydenlund, nu skärper du till dig, ät upp din macka nu. (med argrösten)
L: Du är elak mot mig! Alla är elaka mot mig! Hela familjen är elak mot mig!
JAG KAN LIKA GÄRNA FLYTTA HEMIFRÅN I SÅ FALL!!!

My gosh, vilken reaktion, för en liten macka!
Crazy.
Härlig start på denna första arbetsdag efter semestern. Hade nog med ångest redan innan ju!

1 kommentar:

glashuset sa...

Ja, vad ska man säga! Det ska börjas i tid.