lördag 11 december 2010

Jag hänger inte med!

Jissus vad tiden går fort. Imorgon tänder vi det tredje ljuset i vår adventsstake!!
Jag önskar att jag hann njuta av alla förberedelser inför julen (som jag brukar) men detta år hinns det inte med riktigt. Något vi valt själva förstås, men likväl med lite sorg i hjärtat. Detta fönstret/platsen (köksfönstret och köksbord) är det enda juliga i vårt hus. Resten väntar bara på att packas ner.
Känner en inre stress.
Jag jobbar som en galning (inget ovanligt iofs), barnen är på dagis jämt och ständigt, när vi väl är hemma är jag för trött för att orka lägga energi på dem (förutom det vardagliga: mat, bad osv), vi har fortfarande inte fått nån ny dagisplats (trots att Linköpings kommun har lovat oss), jag skulle gärna vilja börja packa (vi har en plan, men på nåt sätt skulle det ändå kännas bättre att börja fast jag inte vill att barnen ska behöva leva i flyttkartonger utöver i princip ingen jul här hemma) OCH jag har gått upp i vikt, för att jag inte orkar nåt annat än att jobba, äta och sova.
Oh well, snart är allt detta över förhoppningsvis.
Jag jobbar mitt sista arbetspass här i Skövde nästa fredag!
Den sista helgen innan jul packar vi ALLT klart!
Den 21:e december åker vi till Vadstena och julförbereder med the people på Strågatan.
Den 27:e december får vi nyckeln till våra nya liv!
Den 29:e går flyttlasset!

1 kommentar:

Hanna-Sara sa...

Och jag tycker att jag har fullt upp! Men det ska bli spännande att följa med till Linköping via bloggen!