fredag 6 februari 2015

FRAMÅT med stormsteg

Åh, vad bra det här blir!!
Alltså, det är så fint, här hemma. Det blir så fint här hemma. Fräscht, nytt och mysigt.
Vi har kommit en bra bit på vägen, inte så mycket kvar.
M har kört, jag vet inte hur många, vändor till tippen med en massa skräp vi samlat på oss genom åren.
Och så har vi kört massor till förrådet vi hyrt.
Köpt en del nytt, då en del grejer vi hade, helt enkelt inte passade in här.
Superfräscht badrum!
Vi får ha tvättavdelningen i badrummet. Tänkte först att det var lite tokigt, men detta innebär ju att man inte kan bygga berg med tvätt och högar med nytvättad tvätt och sen stänga om tvättstugan och låta det bli liggande, utan nu måste man hålla undan hela tiden. Perfekt, för en pedant som mig själv ;-) Och det bästa av allt, torktumlare igen! Love torktumlare!!!
Barnens rum är mycket mindre än förut, men ändå fullt tillräckliga till dem. De är supernöjda!!
Vardagsrummet fick en ny soffa, TV-bänk, soffbord, fåtölj och lampa.
Vardagsrummet är lite dumt byggt kan jag tycka. Ligger mitt i lägenheten, och har därmed dörrhål i varje vägg, som dessutom är satta så att man inte kan ha någon hörnsoffa. Så det blev en liten soffa med tillhörande fåtölj, men det blev så fint ändå!
Det var ju det där med att se möjligheterna i saker och ting. Allt blir så mycket lättare då!! ;-)
Haha, den här bilden tog jag enbart för att jag var så stolt över att ha satt upp dessa hyllor själv, spikraka, och både gjort borrhål, satt plugg och skruvat. Annars är det M som står för den biten här hemma ;-)
Jag älskar, ÄLSKAR matplatsen!
Och vårt fina, stora, härliga sovrum!

Annars då?
Livet rusar framåt.
I onsdags var jag på mitt första möte med mina nya arbetskamrater, på kickoff. Börjar där om två och en halv vecka ungefär. Det känns kanon!! Härligt gäng och det bästa av allt är ju att jag får jobba med nåt jag brinner för!
Jag kommer sakna folket här. En del av dem har verkligen blivit vänner, som jag hoppas kunna hålla kontakten med.

Resten av familjen då?
Grabbarna har det bra i skolan. Mycket kompisar, det ska lekas efter skolan helst varje dag ;-) Alvin har nu fått komma igång med innebandyträningar han också. Lycka för den lille herrn! Och under februari månad ska det tydligen även startas upp ett p-08 lag i fotbollen också. Äntligen. Han har ju tjatat läääänge om detta.
Liam pinnar på med sina innebandy- och fotbollsträningar. För tillfället är uteträningarna i fotbollen inställda (tackar vi för!), och de tränar bara fotboll en gång i veckan. Kan tycka att det räcker på vinterhalvåret.
Liam har varit mycket sjuk denna höst/vinter. Tufft för både honom och oss andra. Men nu verkar det, peppar peppar, som att det stabiliserat sig lite.
Martins jobb verkar äntligen ha kommit i en något lugnare period, nu här i två veckor. Skönt, för både honom och oss andra!

Just nu känns det som att vi är inne i ett bra flow, Lovely!!





Inga kommentarer: