måndag 4 oktober 2010

Vår måndag!


Vaknade denna morgon med migränanfallet Allan och små, små springor till ögon. Bara att sjukanmäla sig. Martins första dag på nya jobbet, så jag fick masa mig iväg och lämna barnen på dagis. Väl hemma igen, lockade sängen, tystnad, svalka och mörker enormt. Gick och la mig. Somnade, en kräkning och ett antal varv upp till vattenkranen för att kyla handduken till pannan, senare. Vaknade av att telefonen ringde vid halv elva. Orkade inte gå ner och svara. Det tystnade, för att en kort stund senare börja ringa i min mobil. Dagis: Alvin har ramlat från ett träd och slagit upp ett jack i pannan. GREAT! Bara att masa sig upp. Migränen: Still there :-( Hämtar en ledsen och blodig Alvin. Ringer VåC och får komma dit. Jacket tejpas, men de tycker att Alvin ska kollas upp på akuten. Sagt och gjort. KSS, Lovely!! 2 1/2 timme senare är vi hemma. Alvin sover en stund. Och jag ska försöka vila bort det sista av migränen, innan vi ska hämta den stora lillemannen som är kvar på dagis.

Inga kommentarer: