söndag 26 augusti 2012

Bra helg!!

Helgen startade fint med ledig fredag. Vi besökte Stadsfesten en sväng, tillsammans med två av mina systrar och mosters hjärta förstås! Fick med oss alldeles för dyr fudge (som dessutom smakade riktigt illa, bara sött och konstgjort!) och holländsk korv till M. När de andra begav sig hemåt gick vi vidare till Trädgårdsföreningen och spenderade dryga två timmar i deras underbara lekpark!



Hem och lagade mat efter det. Sen mötte jag upp minsta syrran på gymmet för det sedvanliga passet, 30 min på löpbandet och 30 min styrka. Efter det blev det Fångarna på fortet med hela familjen plus Lina. Lilleman fick för första gången sitta uppe tillsammans med oss andra. Han orkade dock inte riktigt hela programmet ut, utan bad till slut att få gå och sova; "Jag är nog lite tjött mamma!"


Btw, testade en av de nya Ben&Jerrys smakerna men vart som vanligt besviken. Jag måste lära mig att hålla mig till den gamla goda; CookieDough! Den är het klart bäst!!
Lördagen bjöd på löptur, shopping i Norrköping och kvällsjobb. Det fanns som vanligt en massa gott på jobbet. Det är nästan omöjligt att försöka leva hälsosamt när man jobbar på BOND ;-)





Söndagen har jobbats. Efter det tog jag en löptur. Snabbaste tiden nånsin!! Wohooo! Det ger resultat. Me herregud vad trött jag var efteråt. Det märktes att det gick bra mycket snabbare än vanligt om man säger så!


Dusch, sagoläsning för barn och vuxenmys i form av räkfrossa!! Länge sen nu, och oj så gott det var. Men det får bli extra tungt på gymmet imorgon kväll ;-)


Nu, lite slapp framför Komissarien och Havet på TV:n. Sen är det dags för sängen ganska så snart, då det är jobb imorgon igen!
Hoppas ni haft en fin helg!

Inga kommentarer: