fredag 19 oktober 2012

Ledig torsdag!




Idag har varit dagen mittemellan. Den enda denna vecka... Gick av natt igår morse och på natt nu ikväll. Så en natt hemma denna vecka. Blä!
Men en bra dag har det varit. Jag fick vakna bredvid en sovande Liam för en gångs skull. Han kommer aldrig till oss längre på nätterna. Men nu är han rejält genomförkyld och vaknade och behövde hjälp med snytning och nässpray och få passade han på att krypa ner i vår säng sen! Mysigt!! Sen när jag var igång och Liam och M hade åkt iväg gjorde Alvin och jag oss iordning och gick bort till Bullis för gruppfotografering. Själv satt jag med en kopp the och beundrade fröknarna för deras tålamod med alla dessa barn. Gick vidare med Petra för möte kring Alvin som gick bra! Hämtade sen Alvin igen och gick tillsammans med honom till vår lilla affär i Lambohov för att inhandla lite nödvändigheter. Hemma fick Alvin lunch och jag plockade och tvättade. Sen tog vi cykeln till skolan och hämtade Liam. Resten av eftermiddagen satt jag i planerandets land men gav tillslut upp. Energikrävande och tungrott! Lagade istället middag åt mina tre pojkar och gick sedan och vilade mig en stund när M kom hem.

Nu sitter jag här och hejjar på klockan. Två timmar kvar tills våra kollegor kommer och löser av oss! Tack Gud för det!! Sjukt trött!!

Det blir raka vägen hem och i säng. Hoppas få sova en stund i alla fall, sen har jag lovat att åka bort till Annica för att hjälpa henne med förberedelser inför lördag. Därför får det inte bli för lång sömn. Sen hem, duscha, och nattjobb igen. Samma på lördag, sova en liten stund, hjälpa Annica och sen ska vi se på när Eric får sitt namn och sina faddrar och det bjuds naturligtvis på lite mat och tårta. Sen hem, duscha och nattjobb igen. Sova och ta det lugnt???? Nån annan gång. Vem vill tippa emot att jag blir sjuk till veckan? Ingen?

Inga kommentarer: