fredag 3 september 2010

Packad sill

Why is it, att det alltid är hos mamma man ska ligga när man kommer över till sina föräldras säng på nätterna??
Jag har funderat på detta många ggr, särskilt då ALLA gånger jag vaknat ihopklämd mellan två kaminer, med armar i magen och fötter i ansiktet.
För det är nämligen så, vi ligger alltså tre personer på min sänghalva medan M har heeela sin sänghalva för sig själv! Hur rättvist är det???
Det brukar börja med att Liam kan vakna till om nätterna, bli rädd och vilja krypa ner hos oss. M har vid nåt tillfälle sagt att han ser helst att Liam ligger på min sänghalva för annars kommer M vakna på sängkanten om en stund, och det vore ju otrevligt.
Så fine!
Sen, tidigt på morgonen, är stunden då Alvin brukar komma (anledningen brukar som oftast vara att han i sömnen tappat "seans latersärd" och vaknat för att han MÅSTE hålla i det!) om han kommer.
Du ska inte tro, att det går an att lägga sig på pappas sida ibland. Nej, nej. Mammas yttersida!
Sen ligger man då där. Som en packad sill. Genomsvett. Och bara väntar på att klockan ska bli dags att gå upp!
Märkligt!!
God morgon föresten. Nu ska jag snart få gå hem och sova!!!

Inga kommentarer: