måndag 29 november 2010

Tanke i natten

Är det bara jag?

När jag möter en bil som inte slagit av helljusen blir jag alltid lite tveksam till om det VERKLIGEN är så att den har helljusen på.
Man vill ju inte gärna blända på och så var det man själv som hade fel. Ni vet, lite som att hälsa tillbaka till någon på stan för att mikrosekunden efteråt inse att det var personen bakom som det ursprungliga "tjena-tjena" var avsett till.

Följden av detta blir att jag tittar rakt in i ljusen för att försäkra mig om att de irriterar mig. Eller, STIRRAR är ett bättre ord. Förhäxat söker sig mina ögon till det otäcka ljuset tills mina pupiller är som en bakfull kräftas och det slår gnistor i luften framför mig.

Mycket irriterande.

Det är samma sak när en lastbil har pyntat hela fordonet i små irriterande neonlampor och har lysen som förmodligen är olagliga som halvljus.
"Fan, det är ena riktigt irriterande lampor det där" hinner jag tänka för att sedan titta rakt i dem utan att blinka i fem sekunder.

God måndag

1 kommentar:

Lina sa...

Jag gör likadant, hihi. Klockrent skrivet! :D Hoppas ni får en underbar dag. Kramar