torsdag 7 april 2011

Vårfint!

Idag är min enda lediga dag på åtta dagar.
Då gäller det att vara effektiv ;-)
Städa, tvätta, slänga sopor, göra vårfint, ta emot paket, ta emot tvättmaskinsmekaniker, och träna på brudtärnerollen lite grann. Det var mitt schema idag. Och allt det har jag hunnit med.
Plus frukost, underhållning av grabbarna, lunch och ni vet, det vanliga pysslet.
Efter lunch så gick vi ut för att göra den 4:e sysslan på listan.
Blommorna har stått i Plantagenpåsen och hånskrattat åt mig i en vecka. Jag har känt den där sysslan gnagandes inom mig.... Så jag tog tag i det. Då detta som sagt var min enda lediga dag.
Hjälpsam storebror hjälper lillebror att sätta på skorna.
Hjälpsam son hjälper till att fylla krukorna med blomjord.
Till vänster om ytterdörren.
Till höger om ytterdörren.
Efter att vi planerat klart cyklade vi lite och gick även och gungade en sväng. Liam tar fart på Alvin.
Baksidan fick sig en piff den med.
Och även våra fina nya utemöbler.
Blir man nåt sugen på att sitta här en ljumn sommarkväll med ett glas rosé.
Ganska va???
Efter att allt var klart här på hemmaplan, åkte vi hem till lillasyster.
Där åt vi pizza till kvällsmat (ja, inte jag då, jag åt en sallad) och grabbarna fick titta på älskade Musketörerna. Själv fick jag som sagt träna lite på min brudtärneroll. Love it!!!!
Grabbarna kom i säng strax före åtta och nu sitter jag här ensam. M är och spelar bridge, i Skövde. Vi ses inte fören imorgonkväll när jag kommer hem fr jobbet vid tio på kvällen......

1 kommentar:

Nina sa...

vad duktig du är cissi!! Jag blir inspirerad av vårfina krukor och rose'i solen:)
(fast det får jag vänta med tills nästa år:)
Hoppas vi ses snart..jag skal bädda till din mann nu...bridge pojkarna kommer hem snart
Kram kram