lördag 17 november 2012

Thailand, 2012. Dag 2

Vaknade först av alla idag. Då kosten inte blir som den brukar här nere, gav jag mig ut på en löptur som lite kompensation! Kl 06.30 är det inte många människor igång här. Iofs, solstolsgängen städade stranden och förberedde med solstolar och parasoll!


Det var mulet i morse, och tur var väl det, annars hade jag nog inte orkat! Om solen dessutom lyst uppepå denna värme!


Detta är Kamala Beach! Inte så vacker syn en mulen morgon, men lagom lång, för ett race fram och tillbaka. Det var eg det jag ville visa, hur stor den är. Inte så väldans alltså! Den är annars en riktigt lagom strand för en barnfamilj, långgrund, det fläktar hela tiden, lagom med folk ( iofs säkert bra mycket mer, runt jul/nyår) och lite småstånd att handla vid....








Idag har varit helt otroligt väder (trots morgonens moln och den dåliga prognosen för idag) Strålande sol!!! De mulna molnen ( som kommer på eftermiddagen för det mesta) nådde aldrig riktigt fram till oss idag. De gick bakom oss, in mot landet liksom. Så vi har njutit och barnen har badat HELA dagen. Vi tog förmiddagen vid poolen och efter lunch gick vi till stranden, då det blir alldeles för varmt vid poolen där det inte kommer åt att fläkta nåt nämnvärt. Liam drack idag kokosmjölk på stranden. Tror mest han var fascinerad av det faktum att man drack ut en KOKOSNÖT och var således tvungen att prova, för efter de första klunkarna var det inte lika populärt längre.

Bränt oss har vi förstås lyckats göra alla 4 trots ihärdigt smörjande! Liam har röda axlar, Alvin röd näsa, jag röd svank och M röd hela ryggen. Men vad gör väl det? Känns närmast omöjligt att inte bränna sig. Och vi mår finfint trots detta ;-)

Nu har de två första dagarna gått och den värsta jetlagen är över så nu ska M och jag ta och planera lite utflykter för våra två veckor här!

Hoppas ni har en fin helg!!

Inga kommentarer: