måndag 15 september 2014

Jag skäms!

Igår gick jag och la mig i chock. Idag vaknar jag med ett stort obehag i hela kroppen på grund av två olika anledningar:
1. 13, alltså 13 (!!) % av Sveriges befolkning har lagt sin röst på Sverigedemokraterna. Jag vägrar tro att 13 % av Sveriges befolkning är rasister. Men ni som röstat på Sverigedemokraterna i detta val, måste förstå konsekvensen av vad ni har gjort. Med detta val har ni röstat in ett rasistiskt parti att vara med och styra Sverige. Invandringspolitiken är ett område som måste tas tag i, och vi har hamnat i det läget vi är idag på grund av att det inte blivit debatterat ordentligt och att inget annat parti velat ta i det. Men inte fasen är Sverige ett land som ska stå bakom rasister för det? Jag skäms!
2. Jag ser bilder i media på folk som firar valsegrar. I kommun, landsting och nationellt. Hur kan man fira gårdagen? Hur kan man överhuvudtaget känna en glädje i något som hände under gårdagen? Jag själv röstade för ett skifte igår, men jag finner ingen anledning att fira någonting. Det enda jag kunde fokusera på under gårdagens valvaka var mitt hopp om att den där jäkla stapeln för SD skulle sjunka. Det gjorde den, men inte tillräckligt.

 Igår var en mörk dag i Sveriges historia. Ingen glädjedag. Jag skäms!!

Jag är rädd, orolig, oförstående och jag skäms!!!

Inga kommentarer: