tisdag 9 december 2014

OHOJ

Jaha. December alltså. Luciadags...
Det var tusan vad dagarna rullat förbi.

Får bli en liten summering i bilder för de senaste två månaderna.
Halloweendisco. Grabbarna, som är oense om i princip allting annars, var helt plötsligt rörande överens om att liemansdräkten var den absolut mest skrämmande dräkten på hela Toys ´r Us och såg därmed likadana ut på discot dagen efter.
Vi har hunnit med att sälja vårt radhus. 
Martin överraskade mig med trerätters på Storan och bio för att fira.
Mycket innebandy har det spelats.
Imponerad över grabbarna. De har växt i sitt spelande, och passningsspelet är ibland en fröjd att se, även för en ganska okunnig innebandymorsa.
Fotbollsträningar kör vi fortfarande ute. Det är tydligen brukligt att träna ute i december också. 4 grader, spöregn och snålblåst. Jo jag tackar jag. Men Liam klagar inte. Bara gnälliga mamman. Tur dock att Alvin inte har nån fotboll ännu, under vintersäsongen.
I matteläxan ingår numera också Sconesbak tydligen. Men det var mysigt och gott!
Jag har ätit smörgåstårta på jobbet, som vi blev bjudna på av en av damerna för att vi gör ett bra jobb! Yey!
Startat en ny tradition på jobbet, fredagsbak till de gamla.
Fredagen innan första advent bakade jag adventskaka.
Fått en ny liten kusin till skaran har vi också! Söt som socker är hon, lilla Ellie!
Adventspyntat...
...och adventsfikat!
För första gången på nästan 10 år var det dags. Huvudlöss. De ringde från fritids och meddelade att det kröp i Liams hår. Och när jag hade hämtat honom och samtidigt hämtade Alvin ser jag ju de små rackarna i hans hår också.
Ner med dem i badkaret och avlusningsdags. Det var himla smidigt måste jag säga. 
Varit på AW med mat på Yellow Fellow, Mango Daiquiri och bowling. Mycket trevligt!
Spelat mer innebandy!
Andra advent spenderade vi städandes, bytte till vinterdäck på Toyotan och bowling med grabbarna!
Fick hem Liams lagkort som han tog i Innebandyn. Min snygging!

Ja det händer en del i vårt liv. Man tyckte ju att hösten kändes sååååå låååång, men nu är det helt plötsligt bara två veckor kvar till jul! Hjälp!

Julafton firas i år med Rydenlundsidan av familjen och juldagen hos Kerstin.
Sen ska vi iväg och åka skidor i mellandagarna med bästa Averby-Scherling-Jivegårdfamiljen! Wiiihoo! Kommer bli härligt! Förutsatt att det finns snö att åka på dvs.

Nyår firas i år i Göteborg och Jessens är värdarna denna gång.

Härliga dagar att se framemot med andra ord!

Sen mitt folk, är det dags att förbereda vår flytt. Tanken är att vi firar Alvins födelsedag på Tröskaregatan i lugn och ro, men sen är det dags.

Nytt jobb är det tid för också. Jag tror att jag äntligen hittat ett jobb som kan passa mig! Jag hoppas!! Start månadsskiftet februari/mars. 
Så det ligger en händelserik tid framför oss och jag älskart!

Inga kommentarer: