måndag 16 februari 2015

ÅH, skitstart!!

Så här såg det ut i fredagskväll. Lååååång jobbvecka avslutad, och hela helgen framför oss! Underbart!

Vi har haft en fin helg. Tacomys med Annica, Crille, Eric och Clara på fredagen! Och sen Fortet när de hade gått hem. På lördagen; Först den eviga sysslan; Städ. Sen for vi iväg och mötte upp Adam, Helga och Elias för lunch och därefter premiär för Prison Island. Kul!!! Men väldigt svårt. Efter det hade vi bestämt att barnen skulle få välja en restaurang på stan att äta Alla Hjärtans Dag-middag på. Sagt och gjort, ner till stan. Enas om restaurang var svårt, men sen när vi väl bestämt en så kunde man inte få ett bord om man inte förbokat. Och inte på nästa ställe heller. Vi gav till slut upp, när vi insåg att nästan hela Linköping tydligen bokat bord för att fira dagen. Så vi åkte hem och beställde Thaimat istället. Det gjorde inte alls nåt, alla var nöjda! Typ... ;-) Sen blev det Mello förstås, godis och slapp. Bra lördag!! Igår följde vi med till Ånestadshallen och var supportrar till Elias dom hade handbollsmatcher! Efter det veckohandling, matlagning och slalom på TV:n.
Inatt har jag drömt mardrömmar. Såna där som man vaknar upp från och är helt inställd på att de är sanna! Hatar dem. För man drömmer ju aldrig såna drömmar som är trevliga. Och att man då vaknar upp med en fin känsla... Ligger en ledsamhet i mig idag. Mest på grund av drömmen. Men en del annat också. Dessutom blev Liam och jag mycket osams på väg till fritids i morse. Kanske överreagerade jag på grund av nattens drömmar, den där ledsamheten och det faktum att jag alltid är den där mamman som utnyttjar fritids till max när det är såna här lov, sport-höst- och påsklov= DÅLIGT SAMVETE...Kanske inte... Kanske en kombo... 

Jaha, så det var min helg plus min start på denna sista fulla veckan på Hagalund! En och en halv vecka kvar!!! Spännande!

Inga kommentarer: