onsdag 12 januari 2011

The night from hell!


Sitter här i soffan. Ögonen är vansinnigt tunga idag. Natten har varit hemsk. Jobbade till halv tio, kom hem vid tio och vinkade av snälla mamma som varit barnvakt. M var nämligen i Skövde och sålde huset och fixade även till väggarna i ett rum på Lundenvägen. Gick och la mig men kunde inte somna, oroade mig för M som skulle vara tvungen att köra hem i snöovädret. Somnade i alla fall till slut vid 00 ung. Vaknade vid 02 av Alvin som låg och tjoade och skrattade åt sig själv i sängen. Var inne och sa till honom en gång men innan jag visste ordet av så hade han väckt Liam och båda stod vid min säng. De fick krypa ner och Liam somnade om snabbt. Alvin däremot var klarvaken och låg och tjötade. Jag var också klarvaken och vansinnigt orolig för M som fortfarande inte kommit hem. Efter nån timme gav jag upp och gick med Alvin till lekrummet (var ju orolig för att han skulle väcka Liam som verkligen behöver sin sömn för att fungera) och satte på en film. Tänkte att han kanske skulle bli trött och somna om då. Jag passade på att ringa till M som då var mellan Motala och Linköping i värsta snökaoset... Alvin var trött men vägrade somna om. Tjugo över fyra inatt klev M innanför dörren. Tog med sig Alvin in i sovrummet där Liam låg och susade. De somnade nog ganska snabbt men jag såg ingen anledning till att somna om utan började så sakteliga försöka komma igång och göra mig iordning inför jobbdagen. Så summa sumarum, M och jag har väl sovit ung 2 h var detta dygnet. Vi är vansinnigt trötta!!! Barnen är nu lagda för en, förhoppningsvis skönare natt, och jag ska snart krypa ner jag med. Orsaken till denna märkliga natt kan jag bara finna i det faktum att det är inskolning på dagis = många nya intryck som ska bearbetas. Nåt annat kan jag inte skylla på. Kan inte ens minnas när vi var vakna på natten med Alvin sist. Evigheter sen känns det som. Tänk så snabbt man Vänjer sig av med saker som för några år sedan var normalt!

Inga kommentarer: