tisdag 25 september 2012

Alvin x 2

När jag hämtade hem Alvin idag hade han plockat fina kvistar åt mig och M, när de var i skogen.
Jag försökte försiktigt förklara att det blir lite smuligt inne om vi tar in dom men att vi kunde pynta ute med det om han ville. Och det ville han, han hittade en alldeles utmärkt plats. 
Stolt som en tupp ;-)
Liam blev hämtad av mamma och Lina, då jag hade knaprat Citodon (=får inte köra bil) och att gå/cykla är inte att tala om med denna smärtan. Bara att gå till Alvins dagis som ligger 100m bort är vidrigt.
I alla fall, när Alvin och jag kom hem ville Alvin klä ut sig. Denna sluga lilla räv la sig sedan bakom fotöljen här hemma och skrämde sedan gänget som kom fr skolan! 
Alvin har haft en rolig dag för övrigt. Ja alltså, han har varit rolig! Det är han ju iofs jämt men idag var det lite extra:
M frågade vid läggdags, efter saga idag vad Alvin hette för andra namn (i vårt huvud alltså andranamn) varvid Alvin svarar:
"AlvinPalvinLingonSalvin"

Inga kommentarer: