söndag 30 september 2012

Mixed...

Det närmar sig jul, eller ja, det närmar sig tiden då det är dags att utforma önskelistor. Jag kan väl säga som så, att jag har aldrig mött ett barn som har så många olika ting på sin lista som Alvin. Jajemän, självklart ska detta barn vara just mitt barn.
Alvin har jobbat stenhårt på sin lista sedan han fyllde år sist.
Han ska önska sig detmesta, som har med LegoNinJago eller LegoStarWars att göra.
Men så måste man väl utforska världen runtomkring de två också.
Idag fann jag honom enl nedan hemma hos Håkan och mamma.
Noggrannt inspekterande av innehållet i (förra)årets leksakstidning juledition...
I övrigt har vi haft en mysig helg jag och barnen. M har roat sig på annat håll.
Liam, Håkan och Lina for iväg till skogen i förmiddags för att leta "lite" svamp. Kom hem med detta berget nedan. Herregud vad svamp alltså. Mumma.
Vi åt god älgfilémiddag med varm hjortronsylt och vanilglass till efterrätt.
Det har minsann sina fördelar att ha rötter i dom Norrländska skogarna!! Finns mycket få saker som slår RIKTIG hjortronsylt!!! Det där blasket man köper i affären är ju inge vidare gott faktiskt om man vet hur det egentligen ska smaka.

Inatt är det nattjobb som gäller. Helt ok faktiskt. Det var längesen jag jobbade natt nu.
Skönt med lite variation!

Inga kommentarer: