lördag 2 november 2013

Helg igen!

Höstlovsveckan förbi.
Jag önskar verkligen att jag kunde säga att jag hade varit ledig med barnen och hittat på en massa roligt, men det är inte verkligheten.
Nej, både M och jag har jobbat. Precis som vilken vanlig vecka som helst. Tråkigt!
Men det är ju tur att Alvin trivs så bra på sitt dagis och Liams fritids har hittat på massa skoj med barnen; Halloweendisco, bakat, sett på film, utflykt till Valla och SPA:
Efter SPA-dagen kom Liam hem med röda naglar.
Han var nöjd med SPA:t. Det var tydligen pedikyr, manikyr, massage, ansiktsbehandlingar och, det mesta som hör en SPA-dag till. Men det här med de röda naglarna var han mindre nöjd med; "Mamma, jag ser ut som en tjej! Snälla, hjälp mig att ta bort det!" Haha. Jag tyckte han var söt jag, men fick snällt sätta mig med aceton och ta bort det.
 
Jobbet har varit helt ok i veckan. Ganska lugnt vissa dagar. Har tom hunnit med att hjälpa personalen att städa ur rum och sitta med de gamla och fika. Det var kul, då känner jag att jag gör en insats. Annars springer jag mest runt, ner till vårdcentralen/apoteket eller sitter vid datorn. Ofta ganska stressad dessutom. Nu hade jag tid. Skönt!
Men så kom fredagen, tre nya boende in. Varav den sista kom 15.30!! Jag slutar fyra. Detta genererade en timmes övertid och då hann jag bara hälften av det jag skulle göra. Men jag tror att det klarar sig över helgen, vilket är huvudsaken. Resten får jag ta på måndag. Då var det det där med inre stress igen. Jag ser INTE fram mot måndag!
Ja, så här kan det se ut på jobbet ibland. Jag vet inte vad jag gör för fel, men de dör som flugor sen jag började på Hagalund. Och när de gör det, så blir det ju en hel del medicin som ska gås ner med till Apoteket; Mitt jobb. Herregud vilket slöseri, hann jag tänka säkert hundra gånger under tiden jag rensade upp denna enorma hög! Och det är ju inte så att Apoteket vill ha medicinerna som de är, I sina paket/burkar. Nej allt måste plockas ur och sorteras. 

I torsdags när jag hämtade Liam från fritids var han helt inställd på att "trickortreat"-a på kvällen. Jag är inget riktigt fan av det där alls. Tycker det är ett ganska löljigt påfund faktiskt, och dessutom tycker jag att denna helgen ska ägnas åt att minnas våra nära som inte finns hos oss längre, inte klä ut oss och larva runt.
MEN, Liam vart så ledsen när jag försökte förklara. Han blir såklart influerad av kompisarna í skolan. Så jag gav med mig. Grabbarna (ja Alvin ville också gå, inte heller han hade undkommit Halloweentänket!) fick välja utstyrsel själva, från de utklädningsoutfitsen vi har här hemma, och jag färgade lite av deras hår svart med en mascara, och så tog vi lite grå ögonskugga runt ögonen och puder I ansiktet. Liam körde lite Greve Drakula stil och Alvin, ja, jag vet inte vad han gick för, men söta var de i alla fall ;-)
I en halvtimme var de ute, sen kom de hemspringandes för att det började regna.
De var dock glada för sin mängd godis. Alla nöjda för den kvällen. Skönt att man kunde rädda upp det där lite, haha.
Så helg som sagt.
Lördag är ju städdag för min del.
Alvin väckte mig strax fore sex (!!!!) imorse, och meddelade att han var helt snorig och inte kunde sova. Jag gick upp och gav honom nässpray, sen somnade han om igen. Dock inte jag! SUCK!!
Men nu är båda barnen uppe och även M hör jag (hör och häpna!! Klockan är ju inte ens halv nio!) så nu ska jag ta en cigg och sen fixa frukost, sen är det städdags för mig och baddags för grabbarna.
 
Ikväll kommer Maria, Dylan, Micke och Emelie! Ska bli så kul, det var lääänge sen!


Inga kommentarer: