tisdag 16 september 2014

Barnvaktshelg

Usch, jag går fortfarande i lite chock och sorg från i söndags.
Så jag tänkte att visa lite bilder från helgen då vi var barnvakter istället, som kanske kan pigga upp.

Vi började med hederligt fredagsmys dock, efter en vidrig vecka på jobbet och övertid på fredagseftermiddagen. 
Jag älskar fredagsmys!! (även om jag kan tycka att maträtten skulle kunna varieras lite då och då ;-))
Lördag förmiddags städade jag, Liam slappade och Alvin och Martin var på fotbollsträning.
Sen packade vi ner lite övernattningsgrejer och begav oss till familjen Rydkvist.
Annica och Crille for iväg mot Sthlm för 30-årsfest och vi stannade hos dem med Eric och Clara.

Vart en mjukstart då båda barnen skulle sova när vi kom.
Men sen blev det lite mellis och lek.
Eric och Liam har verkligen funnit varandra!
Här ska matas storkusin!
Efter en stund tog vi en promenad till Coop för att inhandla lördagsgodis och lite annat nödvändigt krafs.
På väg hem, stannade vi en stund i Slestadskolans lekpark.
Väl hemkomna blev det lek, mys i soffan, kvällsmat och så småningom läggdags för både små och stora barn.
Natten förlöpte och söndagsmorgonen bjöd på kussemys, frukost och lek hela förmiddagen.
Den här lilla donnan gav mig en ganska så kraftigt sömnlös natt. 
Jag minns ju att det kan vara så där vissa nätter, men my god, vad jag hade glömt hur det känns. 
Fy bubblan. Mina ögon sved, huvudet var som fullt av bomull och zero tålamod. Dock älskar jag damen i fråga lika mycket ändå. Hon är ju bra gosig, mosters lilla troll!
När de små barnen la sig för eftermiddagssömn passade även jag på att krypa ner, så jag skulle orka med resten av dagen.

Inga kommentarer: