måndag 1 september 2014

Första september!

God morgon September!

Jag har verkligen inte sett fram emot att skriva/säga ovanskrivna ord. Men det är ju oundvikligt att det blir September och höst. Så ja, det är bara att försöka se det goda i det. Mörka kvällar = massor tända ljus, stora gosiga halsdukar, mysiga tröjor, dricka the i mängder och ffa fredagsmyset som sakta börjar komma in i rutinerna igen efter sommaren. Jag menar, det finns få stunder jag uppskattar så mycket som fredagskänslan, och att krypa ner i soffan med mina godingar, med lite fredagsgott och IDOL på TV.

Det som jag dock inte uppskattar är sjukdomarna som kommer med hösten. Jag drabbades i fredags av min första rejäla förkylning denna höst. Har hostat sönder mig, så pass att jag har kramp i magen. Låg däckad i sängen igår i 7 (!!) timmar enl min man. Blä. Men idag är jag på jobbet. Det var ju det där med att ingen gör mitt jobb, och det ska till rejält mycket värre för att jag ska stanna hemma...

Passande nog, eller inte ;-) Fick vi i helgen besök av Maria, JP och Dylan. Jag kände mig inte särskilt socialt lagd, men det var ju såklart urmysigt att ha dem här, så jag bet ihop. M och JP spelade golf i lördags, så Maria och jag tog med oss barnen till Leos. Mycket uppskattat av barnen! 
Jag blir alltid så imponerad av mina grabbar när de är tillsammans med mindre barn. De är omtänksamma och tar hand om dem. Liam och Alvin tycker det är kul att hjälpa de små, lyfter över hinder och väntar in om, som i det här fallet, Dylan kommer på efterkälken. Det är ett märkligt fenomen det där, med tanke på hur de är mot varann... Men uppenbarligen har de ett gott hjärta ;-)

Jaha, annars samlade jag (efter min sjutimmars sovning) ork till att frisera grabbarna. Fantastiskt roligt att se Liams ansikte igen :-) De vart nöjda! Tur det, eftersom det är skolfotografering i veckan! Ska se om jag kan klippa ett kort på dem båda så ni får se :-)

Nehe, måndag alltså. En hel lååååång vecka till fredag igen. Bara att bita ihop! Och försöka njuta av allt hösten har att erbjuda!

Inga kommentarer: