tisdag 23 augusti 2011

Livet rullar på!


Det händer saker hela tiden just nu tycker jag. M har börjat nytt jobb, och trivs verkar det som. Liam har börjat skolan och fritids och stortrivs. Han har skaffat nya vänner, tre stycken för att vara exakt, enl hans egen utsago. Dessutom har han blivit kär i en flicka som heter Maja. Det berättade han för mig förra veckan. Idag när jag hämtade honom på skolan visade han mig denna Maja. "Där är Maja, mamma! Visst är hon fin i sin blommiga klänning?!" I övrigt går han sin sista vecka på Simskolan, och det går finemang. Fotbollen rullar på, det är väl ett par söndagar kvar på utomhussäsongen. Idag var Liam hos tandläkaren också. Inga hål, och de var imponerade över hur många permantenta tänder som dykt upp. Snett bett som vi hoppas växer bort. Alvin har börjat på stora avdelningen på dagis. Det har gått kanon! Över förväntan. I fredags var vi och hälsade på hans nya dagis, Bullerbyn, i Lambohov. Typ 150m från vår kommande bostad. Nice!! Alvin la sig raklång på golvet när vi skulle gå hem därifrån. Han vägrade gå hem och stora krokodiltårar rullade ner gör hans små goa kinder när vi lämnade. Inskolning där börjar den 15 september! Själv, well, här händer inte mycket. Jag jobbar, för det mesta. Just nu är jag inne i en nattperiod och är trött ständigt känns det som. Att jobba natt funkar liksom inte nå bra när man bara kan sova till max 12 sen.... Träning hinns inte med just nu, tyvärr. Det ger så mycket energi, men att få ihop familjeliv och livspusslet är viktigare <3

Inga kommentarer: