tisdag 7 januari 2014

Jag behöver sol och värme...

...och avkoppling och att bara vara!
Usch alltså. Denna perioden som börjar nu, efter jul och nyår, med bara en lååååång transportsträcka till våren känns som en evighet och dötrist ärligt talat.
Jag tycker att vardagen är mysig, missförstå mig inte, men jag är energilös. 
Saknar mitt älskade Thailand!
Idag har i alla fall vardagen dragit igång på riktigt.
Skola, dagis och jobb.
Alvin och jag var dock på Ögonmottagningen i morse, som en liten avstickare, för ett av alla återbesök.
Vi fick glädjande besked. Allt tragglande med ögonlapp har äntligen givit utdelning. Nu ser han 1,0 på det högra (som innan) och 0,9-1,0 på det vänstra, med glasögon. Det sistnämnda är en härlig förbättring då det senaste kontrollen var 0,6-0,7. Även samspelet mellan ögonen gick att undersöka idag, vilket tidigare inte varit någon idé alls, då det vänstra ögat har varit i så pass dåligt skick. Vi fick gå ner från 6 till 4 timmar om dagen med ögonlapp. Egentligen brukar man ta bort lappen när man uppnår sådana här resultat men risken är ju då att det vänstra ögat går tillbaka igen. Vi vill inte chansa och fortsätter därför till, i alla fall i mars, när nästa kontroll är. Sååååå härligt!!! Det har varit tunga och stillastående besked ang Alvins ögon hur länge som helst känns det som, men äntligen ett genombrott!! Jippi!


Inga kommentarer: