torsdag 16 januari 2014

Nybyggarna!

Galet trött mamma i det här hemmet ikväll. Eller egentligen hela denna veckan. Trött och hungrig. Mycket konstigt. Jag som aldrig brukar behöva äta lunch har haft en kurrande mage vid lunchtid hela denna veckan.

Aja, jag skulle egentligen bara skriva om TV-programmet jag ser nu. Nybyggarna. Har aldrig sett det förut men i brist på bra program slogs detta på. Och nu sitter jag här med blandade känslor minst sagt. Ett otroligt fint program med ett supersyfte, vilket gör mig glad. Däremot just personernas berättelser, i detta fallet Marias, gör att det knyter sig i magen och tårarna rullar ner för kinderna. Jag känner för henne, önskar henne bättre självkänsla och förbannar de som låtit livet vara så orättvist mot henne. Hur kan Sverige tillåta att barn/ungdomar behandlas så här? Oacceptabelt minst sagt!!



Känslostorm Deluxe!

Inga kommentarer: