fredag 1 augusti 2014

Liten blir stor!

Igår var Alvins sista dag på dagis. Det blev ett tårfyllt adjö, åtminstone mellan mig och personalen! Det har varit toppen!! Alvin däremot var stoneface, kramade hej då och lovade att komma och hälsa på....åtminstone tills vi kom ut...."Mamma, jag vill inte gråta, men nu kan jag inte hålla mig! Jag kommer saaaakna Bullerbyn!" Och sen rann tårarna frisk på nedför kinden. Lilla hjärtat, inte lätt att bli stor.
Imorse så, var det dags för första dagen på fritids. Kändes lite i hjärtat måste jag säga. Konstig känsla att aldrig nånsin mer har dagisbarn. Nu är båda skolbarn helt plötsligt!

Men dagen hade gått sååå bra när jag kom och hämtade nu i eftermiddags. Alla fritidsavdelningar har varit sammanslagna i sommar så Liam har stöttat Alvin, väldigt bra, enl personalen! Kul! Jag frågade dem om de hade bråkat nånting idag (med tanke på att de, denna sommar, varit i luven på varann jämt och ständigt. Men det hade de inte. Allt hade gått bra! Skönt!!

På måndag delas fritidsavdelningarna upp igen, och då får Alvin klara sig själv ;-)

Annars är det fredag och HELG igen!! (Har jag nämnt att jag fortfarande tycker det är såååå lyxigt med raka veckor och älskar det!!!)Veckorna går foooort! Underbart. 

Nehe, dags att fixa middag tror jag minsann!

Inga kommentarer: