måndag 16 december 2013

3:e Advent!

Lång och oplanerad helg.
Vi startade fredagen med tacos och fredagsmys. Kollade på Smurfarna 2.
På lördagen tog M med sig L för att köpa en ny vinterjacka till honom.
Någon snodde den för honom i fredags utanför matsalen i skolan. Vansinnig är bara förnamnet när man får höra sånt. Att fröknarna dessutom tvingat honom att vara ute på lunchrasten, trots att han inte hade någon jacka, gjorde mig ännu mer arg!! GRRR.
I alla fall:
Vi kollade på längdskidorna och M fixade hem grejer så att vi kunde baka lussekatter och filmjölkslimpor (årets första!!! Underbart!!) M grilerade dessutom årets första julskinka!
Så på kvällen blev det mysfika med nybakad filmjölkslimpa och julskinka! Härligt!!
Söndagen spenderades i städandets tecken för min del. Medan jag gjorde det åkte grabbarna tre för att veckohandla och hämta hem granen! På eftermiddagen klädde vi den tillsammans alla fyra. Himla mysigt. Barnen fick julpynta sina egna rum som de själva ville och jag skötte pyntningen av resten av hemmet!

Älskar Kungsgranar. Dels barrar dem inte så mycket och sen så är de så mycket vackrare än vanliga tycker jag! Blir mer KalleAnka-julgran av det!! Me like!!

 


 

 


Inga kommentarer: