torsdag 26 december 2013

JULAFTON 2013 del 2

Fastän jag och M, sedan många år tillbaka, bestämt att vi inte köper julklappar till varandra, så fick jag ett paket av honom på julafton. Och inte vilket paket som helt; En sprailans ny systemkamera!!!
Jag vart så glad och överraskad....och lite arg, jag hade ju inte köpt nånting till honom.
 
I vilket fall, därav kommer bilderna nedan nu, då resten av kvällen dokumenterades med systemkameran, och därmed tar lite längre tid att ladda upp!
Nu måste jag lära mig inställningar och ljus osv....
 
Men.... tillbaka till julafton:
 Liam tog över efter att tomten gått som sagt.
 Mys med das Gryn!
 Dags för julbordet!!
 Och vilket julbord sen. Så SJUKT gott. Bästa jag ätit! De har slitit hårt Sanna och Freddan!
 Freddan går igenom alla olika delar :-)
 Liams absolut bästa julklapp vart en SamsungPlatta från Morfar och Marie.
 Alvin hugger in.
 Jag har alltid mest sett framemot det varma på ett julbord, men i år tog jag två gånger från det kalla och fick tvingas mig själv att orka en omgång på det varma. Det är gott betyg om något till kocken ;-)
 Dags för julklappsspelet.
Jag fick inte ett enda paket i första omgången. Men när hela spelet var slut hade jag fått det mesta jag ville ha. 
Fredrik fick den här vackra ramen redan i första omgången.
Han vart överlycklig :-)....
Och slutade också med den + en chokladkartong. Det var inte jättestort intresse för ramen, men det var ju bara för att vi visste hur himla mycket Fredrik ville ha den. Och se så glad han blev när spelet var slut och den fortfarande var i hans ägo. "Love is all we need" Eller hur Freddan?

M kammade hem två fina skålar bla. och verkade nöjd med dem.
Sanna blev jättelycklig över sin enda vinst, ett minirivjärn.
Vi avslutade dagen med Galenpanna och Julgodis. Freddan vann!

Inga kommentarer: