onsdag 11 december 2013

TANDVÄRK!

I söndags tog jag äntligen tag i "OPERATION JULKORT" och bad grabbarna posera lite.
Hade ju egentligen tänkt nåt lite annorlunda i år, men orken finns inte riktigt för det.
Fick mig några fina bilder, så julkorten är nu klara och väntar bara på att få skickas iväg vilket jag ska försöka hinna ikväll.
I måndags besökte jag nedan hemska ställe, Kärkirurgen. Nu har jag skjutit på det i ett år, sedan jag tog ut de högra visdomständerna, så det var ju dags helt enkelt.
Intalade mig själv att det inte skulle bli lika hemskt denna gången, då jag nu visste hur det skulle kännas och så vidare. Men det gick inge bra med den intalningen. För det första var jag lika jäkla nervös som första gången. Så nervös att när de 6 (!!) bedövningssprutorna var satte, hoppade jag i operationsstolen. Skakde som ett asplöv. Och sen när de täcker för ögonen med sterila dukar och man då tappar all kontroll, blir det ännu värre.
Denna gången var han dessutom tvungen att gräva ännu djupare ner i käken, då han misstänkte nå sorts frakur på ena roten som han var tvungen att leta efter, men naturligtvis inte hittade...
Efter det är klart är man HELT slut. Åkte hem och sov några timmar och vaknar upp med världens smärta då bedövningen lagom släppt. Blä alltså... Men nu behöver jag inte besöka dem mer. Alla visdomständer är borta. Och även över 2000:- denna gång :-(
Vi har hunnit få upp julbelysningen ute.
Ser ju dock mycket mysigare ut när det var som i söndags, massor nyfallen snö.
Och ja, dörren är fortfarande orange. Skulle visst ha målats vit i somras, men glömdes bort...

Varit sjukskriven två dagar, men nu är jag på jobbet igen.
Alltid lika trevligt att komma tillbaka, efter sjukdom... NOT! Överbelamrat skrivbord som vanligt.
Hur kan man med att lämna det så här? Skulle aldrig falla mig in...
Jäkla tur att man inte behövde vara hemma längre (fast man egentligen skulle behövt? Käken värker som fan!) Mardröm att komma tillbaka.

Inga kommentarer: