fredag 6 december 2013

Förra helgen!

Herregud. Dagarna bara rusar förbi.
Snart andra advent ju!
Och jag har inte hunnit få upp julbelysningen ute än. Det får bli på söndag det!
 
Jag tänkte i alla fall visa lite bilder från förra helgen då M och jag var i Sthlm.
Vi fick nämligen en helg i Sthlm, men hemligt innehåll, av Micke, Mia, Maria och Jean, i bröllopspresent.
 
Vi mötte upp Maria och Micke på Cityterminalen (efter att ha varit hemma hos Maria och Jean och lämnat väskan) och därifrån tog vi bussen ut till Idolstudion.
VIP på Idol. Tror ni att jag var i himlen lite eller? Idolfreaket nummer 1, haha.

Hon är ju för jävla snygg, Laila!
Tyvärr slutade ju inte denna veckofinalen som jag tyckte den skulle göra.
Visst, Kevin är charmig och alltid glad. Och han kan väl tralla lite sånger på sin gura, som låter bra.
Men att han ska stå i finalen, istället för Erik, DET ÄR FEL! FEL, FEL, FEL!
Men nu gör han det. Och han kommer förmodligen ta hem hela skiten. Kan han slå ut Erik då tar han nog Elin också.
Grattis till Kevin i så fall. 
Efter det var slut och vi åkt bussen in till stan igen, tog Micke med oss till Stockholm Ice Bar, tror jag det hette. Hela baren, rummet, var gjort av is. Till och med glasen var i is. Man fick både kappa och vantar av personalen innan man gick in. Tydligen samma grundare som till Ishotellet. Kan man nästan lista ut ;-)
Coolt, men kallt. Inget man stannar nå längre tid på.
 
Vi sov hos Maria och Jean natten mellan fredag och lördag.
På lördagen möttes vi alla upp på ett hotell för brunch. Och vilken brunch sen. Jag var mätt hela dagen sen!
M passade på att gosa med Dyllo lite. Herregud vad de små växer. Innebär det att vi också blir äldre?
Efter lite strosande på stan där vi även checkade in Marias Ralph Lauren-butik, checkade M och jag in på vårt hotell precis vid Skansen. Melody hotel tror jag det hette. Har nån koppling till The ABBA museum. Himla fräscht hotell, dock lite rörigt då själva restaurangen sitter ihop med incheckningsdisken när man kommer in precis.
M och jag tog oss i alla fall en liten snooze innan vi gjorde oss iordning för kvällen.
Mötte upp de andra på ett nytt hotell, där vi fick gå en liten personlig gindrinkskurs på Markus Samuelssons restaurang. Det var riktigt kul! Jag har ju aldrig varit mycket för drinkar (ja alltså Piggelin, Rosa Panther och Blue Lagoon, som man drack på fjortisfyllorna gills INTE) men det var kul som sagt!
Först lite provning av olika ginsorter. Inte jättegott att dricka rent gin dock.
Men kul att leta efter olika smaker och förstå vilken skillnad det är på de olika sorterna.
Sen fick vi då blanda varsin drink själva. Jag fick den drinken som var, hur ska man uttrycka det... Minst god ;-) Den här var verkligen ingen höjdare. Men sen blandade ju de andra riktigt goda drinkar.
Sen åt vi fantastisk mat på en jättemysig restaurang och efter det vart det drinkar lite varstans. Mycket trevlig kväll!!
 
Söndagen bjöd på god hotellfrukost, längdskidor på TV:n och häng på Skansen med allihopa minus Jean och Dylan. Däremot fick vi träffa tjejerna en stund också! Mysigt!!

TACK snälla för en superhärlig helg!!
 
 
Jaha, och nu är det fredag igen. Den här veckan har rusat förbi.
Snön har bestämt sig för ett litet besök, tillsammans med nollgradigt och blåst. Visst är det mysigt med vitt ute, och det blir ju lite ljusare. Men blask och blåst är jag faktiskt hllre utan. Grabbarna däremot var överlyckliga imorse. Alvin jublade av lycka när fröken på dagis så att de skulle vara ute nu på morgonen. DET händer inte ofta kan jag säga, att han jublar över det alltså ;-)
 
Ikväll ska jag på AW med några Hagalundsbrudar. Det blir nice det.
Och imorgon är också en busy day. Balklänningsprovning med lillasystrarna och sen häng tillsammans allihopa på kvällen!
 
Hoppas ni får en fin helg!

Inga kommentarer: