lördag 29 januari 2011

Ärftligt??


Jag har äntligen kommit på anledningen till varför Alvin ibland (ganska ofta ;-)) försvinner bort i sin egen lilla värld, och stundom skrattar, åt nåt som vi inte har en aning om. Det har legat där framför näsan på mig, så uppenbart, så länge. Denna lilla egenskap har han förstås ärvt av sin far. M har en väldigt livlig fantasi. Det fick jag bli varse redan i början av vårt förhållande för tolv år sedan när han spelade en låt för mig, och berättade hur han föreställde sig alla PM:s lärare i olika sekvenser av den låten. Idag gick det då plötsligt upp för mig om Alvins och Martins egenskap, när jag hittar M i tvättstugan efter att han duschat, ståendes helt stilla i bara kalsonger. Jag frågade vad han gjorde. Till svar fick jag först: "Eftersvettas!" Men snabbt därefter: "Jag föreställde mig vad jag skulle sagt till grabbarna om jag hade varit förbundskapten igår i halvtid!"

Inga kommentarer: