fredag 21 januari 2011

Handlingens kaos!

Hämtar barnen på dagis.
Fredag: Mys med A & C på kvällen.
Mat och gott ska inhandlas.
Coop Extra.
Ur med barn ur bil: Bråk om vem som ska gå FÖRST ur bilen. Alvin blir vansinnig och tjurar.
Hämtar vagn och sätter Alvin i den. Tjura på bara.
Liam: "Mamma, får jag tuggummi??"
"Ja, om du lovar att inte tjata ska vi köpa en påse tuggummi!"
Liam: "Ok"
Frukt-och gröntavdelningen.
Liam & Alvin: "Mamma, kan vi få banan?"
"Självklart!"
Liam går i sin egen värld = i vägen för andra. Arga blickar från människor. Snabbt härifrån!
Vidare.....
"Liam, varför öppnar du där och petar på de där bullarna? Så får man inte göra!"
"MEN, fattar du inte? De luktar ju så gott!"
Ok, vidare....
Men herregud, ska det vara så svårt och hitta läsken?
Liam: "Mamma, här är den!"
Jaha, då ska vi se. Men herregud, ingen Pepsi Max till systern. varför har dom ingen PEPSI???
Vidare...
Shit, vi har glömt
Tillbaka
Till kassan
Liam: "Mamma, du lovade mig tuggummi!"
Japp
Alvin: "Jag vill INTE sitta i vagnen mera!!!!!"
Ignorans
Upp med alla varor på bandet
Alvin: "JAG VILL INTE SITTA I VAGNEN!!!!"
"Jo"
Betala
Packa alla varor
Alvin: "JAG VILL INTE SITTA I VAGNEN MERA MAMMA!"
"Jo gör det nu Alvin"
Liam: "Mamma, får jag sitta i vagnen?"
"Självklart"
I med barnet i vagnen
Ut ur affären
Packa in varor och barn i bilen
Bråk om vem som ska gå FÖRST in i bilen. Liam surar.
Köra bort vagnen
Köra hem
Stanna utanför dörren, in med varor och barn
Bråk om vem som ska gå FÖRST ur bilen. Alvin vansinnig.
In, klä av barn
Ut
Kör bort bilen
Gott med en cigg?
Alvin ( i dörren): "Mamma, Liam vill nåt!"
Liam: "Mamma, jag har bajsat och det finns inget toapapper!"
Ingen cigg, nehej
In, fixa papper
Packa upp då
Vart f*n är chipsen jag köpte..................................
Kvar på affären!
ORKA!!
Trevlig helg!

Inga kommentarer: