måndag 28 mars 2011

Sjukstuga och mumsig mat!

Den här lille killen har blivit sjuk. Dagispersonalen ringde mig på jobbet nu i eftermiddag och meddelade att Liam hade feber och ont i huvudet. Så det var bara att anmäla VAB och åka och hämta di små.
Liam har legat klippt still i soffan sen vi kom hem vid fyra, med en filt över sig. Vill vare sig äta eller dricka. Säger att det känns som att han ska kräkas men har inte gjort det än. Jag tror inte det är nåt åt kräksjukehållet dock. Liam blir ofta illamående och kräks när han har hög feber. Så en ofrivillig ledig dag i morgon då. Alvin får vara hemma han med. Ingen idé att dra ut både han och Liam för några timmar på dagis när han lika gärna kan vara hemma. Blir det fler dagar däremot får nog Alvin gå till dagis nån utav dagarna dock.
Annars har jag idag slängt ihop ett vansinnigt gott recept på LCHF-middag. BBB-gratäng (bacon-broccoli-blomkål). SJUUUUUKT mumsigt. Det blir spännande att se vad M tycker när han kommer hem. Gillar han det blir det definitivt fler gånger!
Nehe, nu ska jag ta hand om min lille sjukling och även den andre lille herrn som håller på att riva lekrummet låter det som!

1 kommentar:

Unknown sa...

Kan rekommendera Björn Ferrys kokbok om ni äter mycket lchfmat. Ferry food.