onsdag 9 november 2011

Onsdag 9/11







Denna veckan är en "femdagarirad"-vecka för mig. Det är ganska ovanligt måste jag säga. Skönt med lite normala arbetstider, eller ja, om man räknar bort kvällstiden man spenderar på jobbet då. Denna vecka är dessutom ytterligare lite mer speciell, då det är så att Titan är och spelar in för serien sjukhuset, på vår avdelning. Jag är ingen fokusperson, alltså inte en av dem som de följer med kameran konstant. Hoppas det blir bra TV och att folk som ser det får lite mer förståelse för vad vi gör och kanske kan förstå varför vi älskar vårt jobb, även om det är grymt tungt ibland! Jag ser det som en underbar uppgift att få tillfället att jobba med alla dessa underbara barn!!! Efter jobb är det dags att slå om från syrra till mamma. Dagis/fritidshämtning, hem, laga mat, äta, prata om dagen med barnen (Liam frågade idag M och mig om vi tyckte det saknades nånting på honom, och visade sedan att han tappat sin 8:e tand i skolan idag), plocka undan, mysa i soffan framför barnTV, borsta tänderna, läsa saga och säga god natt till grabbsen. Hann även med en timmes träning efter det! Nu är jag så där härligt trött i kropoen och har krupit ner i sängen. Eftermiddagarna/kvällarna går för fort! Ge mig fler timmar på dygnet tack! //Cissi

Inga kommentarer: