måndag 8 oktober 2012

Härliga höstdagar!

När jag hade vaknat igår efter nattjobb var inte grabbarna hemma. När de väl kom hem hade de veckohandlat, och även köpt vinterskor till pojkarna och...


... En ny cykel till Alvin. Han är så stolt!!


Annars har det varit härligt väder i flera dagar nu. Såna där dagar som gör att man överlever hösten!


Idag har jag och Alvin varit lediga. Vi tog cykeln (förstås) när vi skulle hämta Liam från skolan. Liam vart också cykelsugen naturligtvis. Tyvärr har det varit strul med Liams cykel lääääänge. M har för en bra tid sedan konstaterat att vi behövt byta slang i ett av däcken, då det bara pyser ut luft hela tiden. Jag tröttnade idag på att vi aldrig gör det där inköpet och fixar cykeln, så jag stoppade in grabbarna i bilen och for till Biltema. Dör köpte vi slang, och ny cykelhjälm till Alvin. Hemma fixade moi helt själv, Liams cykel. Stark kvinna reder sig själv... Right?! Skön känsla.

Min sambo har somnat i soffan. Ett ganska så vanligt fenomen här hemma. Och kommer inte att gå och väcka, så nu ska jag krypa ner i sängen istället och glo på TV en stund... God Kväll!

Inga kommentarer: