lördag 9 mars 2013

Fredagsmys!

Efter nattjobb var jag och slog spiken i kistan på det där som kommer förändra livet framöver... Känns konstigt och läskigt!!
Sen åkte jag och hämtade hem mina godingar. Alvin har tjatat om fredagsmys hela veckan och försökt övertala mig var dag om att det faktiskt VARIT fredag och dags för fredagsmys! Haha... Men nu hade han ju faktiskt rätt och stenkoll på detta förstås. Han hade sin meny fastslådd: Popcorn och chips! Och äpplejuice förstås ;-) Liam beställde ostbollar!

Men först middag. Vi lyxade till det med pannkakor. Alvin hjälpte till. Ska man vara barnvakt till våra barn och vill vara bensäker på att de ska äta: Gör pannkakor! Liam åt 6 st och Alvin 4!
Mitt lilla hjärta!!
När vi var mätta i magen och allt var bortplockat körde vi lite genrep inför Mellon ikväll. Alvin gick all in med mick och breakdance! Liam rockade lite mer diskret idag. Favoriterna verkar vara Anton Ewald, Robin Stjernberg, David Lindgren och Sean Banan... Vi får väl se vem som blir vinnare ikväll!
Mys i soffan med mitt lite större hjärta, under en filt, tittandes på en riktig kvalitetsrulle: Rädda Willy 1. Alvin och jag, blödiga som vi är, fällde ett par tårar!
När Gladiatorerna var slut och barnen i säng satte vi på en film av lite mer vuxen genre. Jag frågade M om han faktiskt hade intentionen att orka vara vaken?! Annars var det ju ingen idé. Och jag känner igen M:s trötthetstecken efter snart 14 år tillsammans ;-) Men, JODÅ, han var inte så trött! (Han är som ett litet barn när man frågar om han är trött: Obstinat och envis: Nej, jag är INTE trött! Nehedå! 20 minuter efter att filmen var igångsatt sov han som en stock!!
Idag har jag städat (min favoritsysselsättning på lördagar verkar det som!) och L & M är på innebandyträning. Efter det ska dom iväg direkt på A-lagets match för att stå i kiosken och sälja matchprogram. Alvin och jag ska ta på oss och gå ut i solen en sväng. Inatt väntar nattjobb... *suck*

Inga kommentarer: