tisdag 9 april 2013

BRA ledig dag!!

Klockan 09.30 var det dags för Alvins sista (jissus, har jag så stora barn nu?) BVC-besök!
Det gick bara fint, även vaccinationen gick bra. Nästa kontroll blir ju nu när han går förskoleklass. 

Efter det kom lillasyster Annica och Mosters lilla hjärta förbi och hämtade upp oss för en förmiddag på IKANO. Vi hängde mest med som sällskap. Skönt att komma ut lite och träffa älskade människor!
Det blev dock lite shopping för oss med. Alvin fick 3 nya tröjor (han växer ju som ogräs och har dåligt med långärmade) och jag fick med mig två par byxor, tre par trosor och en ny ögonfransböjare. Jag får alltid så löjligt dåligt samvete efter att jag köpt saker åt mig själv, FAST jag behöver det!
Hem och hämta Limme på skolan.
Sen slapp hemma. Jag byggde färdigt Alvins Star Wars skepp, som jag började med i helgen. Skeppet fick han när han fyllde i Januari men vi har varit okuperade med lite annat....
Lina kom förbi en stund dessutom. Barnen blir alltid så glada när de får träffa henne. Och jag med förstås.
Nu är det slapp i soffan med min kvällsmat: Finn Crisps med Falukorv, två Kiwis och min EFTERLÄNGTADE ChaiLatte!!

Inga kommentarer: