tisdag 16 april 2013

En helg på Samuelsgården!

Efter en vidrig migränattack på fredag morgon (Jag tror seriöst att det har med träning att göra. Under tiden jag inte tränade efter op: Inte ett enda anfall. När jag börjar träna igen: Anfall!) så tog jag tag i livet. Plockade och fixade här hemma, och packade.
När barn och blivande make kom hem satte vi oss så i bilen och styrde vår kosa mot Västergötland!

När vi kom fram blev vi bjudna på middag och satt och pratade en lång stund, om allt mellan himmel och jord. Grabbarna (eller Harry, eftersom Martin GLÖMT alla sina saker till svensexan, hemma!) packade iordning sina saker inför morgondagen, och Harry gav dessutom ett litet smakprov på utstyrseln för en viss aktivitet de skulle utföra ;-) Move those hips Jolsgård!
Lördag morgon. Grabbarna drog iväg och vi hade en skön morgon med smågrabbarmys!
Eftersom vädret var riktigt kasst: Regn och 2 plusgrader) drog vi till Stellas Lekland. 
Mina pojkar är ju vana vid BusFabriken, så det var kul med variation. Det var riktigt fräscht och fint måste jag säga. Och inte lika kallt som här på BusFabriken.
Det var förstås fullt ös på di små!!
Efter lunch på MAX och handling for vi hemåt igen.
Liam hjälpte Frida att fixa värmen ;-)
Mys i soffan för småboysen och Frida och jag började med kyrkoprogrammen till vårt bröllop!
Mina älskade godingar innan Tacosmiddag!
Söndagen bakades det...
...och efter lunch gick vi ut, då det faktiskt verkar som om våren äntligen kommit och det bjöds på hela 10-12 plusgrader!
Sen kom de stora grabbarna hem igen. Lite sletna men nöjda tror jag.
Vi satte ganska snart kurs mot Linköping.

Trött? Utslagen? Bakis?
Här hemma var det ännu varmare, termometern var faktiskt uppe i hela 16 grader ett tag...

Nu är den nya veckan igång. En härlig sån hoppas jag. Det är ju inte lika kallt längre i alla fall. Så skönt att slippa frysa.
Btw, så såg jag att det idag är ynka 80 dagar kvar till bröllopet. Hur ska jag hinna allt????
OSA går ut den 1:a maj, hörrni. Så ni som inte gjort det än; Gör gärna så fort ni kan ;-) Annars får stackars F&H sitta och ringa runt till er som missat datumet! Inget jag önskar dem!

Inga kommentarer: