fredag 5 april 2013

Gårdagen!

Ledig dag innebär som ni vet städning. 
Inte den roligaste sysslan men så skönt när det är gjort!
Jag skurade även köksluckorna. My god vad skitiga de var. Vi har inte släta, så de samlas ju ett och annat i "vecken" om man säger så ;-)
Samtidigt mailade jag runt om en massa grejer gällande bröllopet och fick minsann ett och annat klappat, klart och on the move. Har numera bokat brudfrisyrsprovning och vårt första möte med prästen! Har utöver det kollat runt priser för blommorna till brudbukett, tärnbuketter och corsager till M och hans 3 marskalker. Brunchförslag och boende för bröllopsnatten är under utredning ;-)
Produktiv förmiddag med andra ord!

Sen tog jag en dusch och grabbarna klädde på sig. 
Vi tog bilen ner till stan, och mina grabbar fick lunch på Donkan. Det var länge sen och de två små åt i ett huj!
Efter lunch hämtade vi ut Alvins nya glajjor som hade gått sönder i ramen efter lite väl vårdslöst beteende från minste herr Rydenlund. Sen gick vi och strosade lite, och jag köpte lite smått och gott inför bröllopet!!! Skönt när man hittar rätt direkt på vissa grejer! Vi var även in i Sporthallen och hämtade ut Liams innebandyoverall.
Hemma igen, hittade jag vårtecken!! Inte i vår egen trädgård tyvärr, då den ligger i skuggan och är således fortfarande begravd under snön, men visst finns de där tecknen på att våren är på G, lite här och där. Även om jag inte fått några vårkänslor alls än. Jag går mest runt och fryser hela tiden.
Inte Vadstena Vipers-klass, men nästan lika snygg, haha ;-)
Och killen i den är ju världens snyggaste. Och kolla in posen dessutom!!
Han har sina initialer, LR, på byxorna, men själv menade han att han hellre hade haft "Limme" skrivet på brallorna!
En trött kille i nya glasögonen.
De fanns inte i svart som han alltid haft tidigare utan som brun-beige istället.
Vart MYCKET finare tycker jag. Passar hans egna färger, och det blir inte riktigt lika markerat runt ögonen.
Innan Liam gick och la sig igårkväll skrev han sin önskelista.
Han fyller ju år den 27:e april, och för alla som känner sig "träffade", alltså vill komma och fira honom, så blir "vuxenkalaset" den 28 april. Mer info kommer till er, men då kan ni som läser här boka in det!
Översättning av den, ganska så, sparsamma listan:
* Nya skor (alltså vårskor)
* Dinosaurier ( i plast, dom hade ju hur många som helst för ett par år sedan, men intresset har vaknat igen)
* Lego Chima Spiders
* Lego Lord of the rings Wii, Nintendo 3DS (Alltså spel till antingen Wii eller Nintendo 3DS)
* Bey Blade Leon (En särskild Bey Blade som heter Leon)

Jaha, det var redovisningen av gårdagen.
Alvin och jag hänger här hemma nu på förmiddagen. Efter lunch blir det dagis för den unge herrn och BOND för mig. Låååånghelg, eller förlåt, Partyhelg, coming up!!
Hoppas ni får en härlig helg!!

Inga kommentarer: