måndag 28 oktober 2013

Oj jissus...

Ännu en helg med inte så många måsten.
M tog hjälp av Sleipner och städade ur vårt garage och fixade iordning hyllor där för bättre förrådsmöjligheter. Under tiden städade jag här hemma. När Martin x 2 fixat färdigt, drog han som inte är min man hem och jag tog med mig smågrabbarna för att köpa förvaringslådor och nya mattor till hallen här hemma. M fick vara hemma en stund för sig själv efter att ha slitit hela dagen.
Nya mattor, blev en stor rund och en avlång. Blev riktigt bra tycker jag.
Rusta hade börjat ordentligt med julskyltningen. Gick och strosade runt, och fick allt julfeeling. Underbart! Bara en dryg månad till första advent. Och vad hittar jag, om inte en HEL PALL med Juleskum! Herregud vad sugen jag blev! Det är ju mitt stora beroende över juletider, förutom Clementiner. Men jag klarade av att hålla mig ifrån det för denna gången. Jag vet av erfarenhet att tar jag den första påsen är det kört sen. Då blir det flera påsar i veckan :-(
Sen åkte vi en sväng till Coop för lördagsgodis. Där hade de ansiktsmålningar för Halloween. Givetvis skulle grabbarna ha det. Vart en alldeles lagom målning, lätt att ta bort.

M slet hårt i förrådet på söndag förmiddag tillsammans med Liam. På eftermiddagen for de två iväg med Sleipner och städade ur Corall. Alvin och jag åkte och veckohandlande.

Det har som sagt varit en lugn helg, i alla fall för min del. M har slitit och varit duktig.

Inga kommentarer: