tisdag 1 oktober 2013

Här var det hängigt!

Jag kände det redan igårmorse, förkylning big time på G! Men åkte till jobbet och var riktigt hängig igårkväll. Men envis som man är, och mängder att göra på jobbet och ingen som ersätter när man är sjuk, så satte jag mig ju i bilen imorse igen. Kommer knappt ihåg hur jag kom till jobbet imorse. Hela dagen har varit i en dimma, och bara blivit värre under tiden som dagen gått. Men jag fick allt gjort som jag skulle. Tog en temp på jobbet vid halv två: 39,3. Bara att inse sig besegrad, men jag var kvar hela dagen ut. Ordnade inför det som måste göras imorgon, trots att jag inte är där. Glömde väl hälften i dimman men de får väl ringa om det blir panik.
Tog mig till bilen och hämtade Liam, som kom gråtandes från skolan. Han har fått så ont av sin tandställning som tydligen spänner nåt alldeles olidligt på vänster sida, och berättade att han inte kunnat äta i skolan idag. Ville inte till innebandyn så det ställde vi in. Ringde Folktandvården och fick en tid imorgon eftermiddag. Frågan är ju bara hur han ska överleva tills dess.... I alla fall, hämtade Alvin på dagis och gick hem. Middagslagning medan Alvin var ute och cyklade och Liam vilade. Nu har vi precis pillat i oss lite mat (dock inte Liam) och nu ligger jag och L i soffan under en filt. Jag har gett Limme en supp Panodil. Vet inte om det hjälper mot denna typ av smärta men vi provar.


Oh just det; Idag hade Alvin hjälpt till och matat de små barnen på dagis, vid lunch. En av fröknarna där berättade att hon berättat för Alvin att det var så glada och tacksamma för att de hade Alvin där, han är alltid så snäll och omtänksam. Hjälper alltid till och tröstar också när det behövs. Särskilt de små barnen! Det värmer ett förkylt mammahjärta!! Nu ska jag försöka kurera mig här, med vila!

Inga kommentarer: