torsdag 21 november 2013

Onsdagen.

Blä vad jag inte tycker om det här jobbet allt som oftast!
Måndagen jobbade jag över 1 timme, och på den timmen höll hela min värld att braka samman. Jag var så less, ledsen och arg. Satte mig i bilen och grät på väg hem.
Igår så insåg jag återigen att anhöriga alltså....Anhöriga som har sina nära på sjukhus är piece of cake jämfört med anhöriga som har sina föräldrar på ett sjukhem. GRRRR!! Måtte jag aldrig bli sån som anhöriga. Så onsdagen var också en riktig skitdag, fast inte pga utmattning utan pga just anhöriga.
 
I alla fall, jag hämtade upp Liam och så drog vi till IKANOhuset. Liam valde middag på Chinarestaurangen där. Mums!
Vi shoppade lite nytt mest till mig faktiskt.
Men det var mest mysigt att komma iväg och göra nånting annat.
Liam vart imponerad av den stora granen de fått upp där. Jag själv fick panik! Bara en månad kvar till julafton!
Sen kom vi hem till de andra två som satt och spelade spel.
Liam ville också ta en match mot sin lillebror.
En lillebror som inte är så lätt att tas med om han förlorar. Herrejissus alltså.
Men jag vet ju att jag var likadan själv när jag var liten, och M är det fortfarande så han har ju att brås på!
Ikväll blir det bara jag och grabbarna hemma igen.
M är iväg på nåt med jobbet. Det är en jäkla tur att jag bytt arbetstider alltså, för det har definitivt blivit mer och mer resor, sena kvällar, tidiga mornar och övernattningar för M. 

Inga kommentarer: