söndag 17 november 2013

Söndagslugn!

Vi har sannerligen haft en fin helg.
Fredagen började dock inte så bra, med ett missförstånd mellan mig och min man...
Det löste sig förstås och dagen flöt på ok ändå.
Men visst var jag sur och irriterad hela dagen.
Dock kände min fina man på sig det, och kom hem med "förlåt"-blommor och skumtomtar med Knäcksmak. Han vet hur man ska göra han ;-)
För att jag tyckte synd om mig själv tog jag med mig barnen till Plantagen efter jobb och skola/dagis i fredags och köpte nya blommor och krukor till vardagsrummet och vips var hela rummet så mycket fräschare. Märkligt hur så lite kan göra så mycket...
Kvällen spenderades med fredagsmys, IDOL och självklart fotbollen.
Bra match tycker jag allt, i alla fall första halvlek. Nya tag på tisdag!
 
I lördags var det städdags förstås och Liam var på fotbollsträning. Innesäsongen har nu dragit igång.
Efter att vi var klara här hemma, drog vi till nyöppnade Leos Lekland i Tornby och mötte upp favoriterna Helga, Adam och Elias. Leklandet imponerade helt klart. Fräscha lokaler och mycket lekmöjligheter för barnen. De röjde runt i några timmar med paus för lunch och fika.
På kvällen åt och drack vi gott här hemma, och spelade spel när barnen lagt sig.
 
M drog iväg tidigt i morse för att greja med båten med Martin.
Vi har slappat med de andra här hemma, ätit lunch och spanat semesteresa tillsammans!!
Nu har de åkt hem och vi har varit och handlat och grabbarna är nu dessutom nyklippta.

Förr i tiden var det ju ganska enkelt att bara dra över deras hår med trimmaren.
Men nu ska det klippas frisyr. Liam har starka åsikter ang hur det ska se ut. Och lillebror ska naturligtvis ha likadant som storebror. Jag får nog fila lite på mina frisörkunskaper men de vart nöjda idag och det är ju huvudsaken. Sen att det är lite snett här och där, är ju en annan femma ;-)
Nu har vi söndagsmys och bara laddar inför en ny vecka.
Jag ska fortsätta spana på resor :-)
 
Hoppas er helg varit lika bra som vår.

Inga kommentarer: