onsdag 12 maj 2010

Premiär

Det finns många saker vi ångrar här i livet. Vissa större, andra mindre. En sak som kan tyckas liten men som blev stor för mig är det här med fotboll. Sport?!? tänker du kanske nu. Men så är det. Sport har varit en del av mig i många år. Det var hockey och fotboll och pingis och badminton och golf och judo och handboll och innebandy och shack och frimärksklubb och säkert någon liten rackarns förening till som jag inte kommer på nu.

Alla var kul. Men det var fotboll som var på riktigt. Jag hade väl en fallenhet för det mesta utom hockey. Där slutade jag i D-Pojk efter att domaren blåste av matchen då han trodde jag var skadad då jag ramlade hela tiden. Men det var jag ju förstås inte. Jag var så överjävligt dålig på att åka griller bara.

Att sluta spela fotboll till förmån för att festa och ha trevligt på gymnasiet är något jag ångrade i många år efteråt.

Knatteträning börjar vid sex års ålder. Nu hade en jobbarkompis till Cissis ungar börjat vid fem så vi trodde att det var det som gällde. Liam blev som ett Michael Jackson-fan med VIP-Biljett till O2-Arena dagen han dog i ansiktet när vi berättade det för honom. Efter lite mailande fram och tillbaka gick det dock bra att hoppa in redan i år. Vill bara poängtera detta då jag egentligen är emot allt sånt här börjatidigareigheter. Man vill ju inte framstå som David Beckhams farsa direkt. Ni vet, han som lät sin grabb stå och mata långbollar från hörnflaggan och inte fick någon mat innan han satt ett visst gäng i mittcirkeln.

Samling runt ledarna. Kanske tycker ni att det är lite mjäkigt att pappa satte på honom mössa och vantar? Förmodligen tycke några andra föräldrar ocksp det innan start så han var den ENDA ungen som hade det. Dom var inte lika kaxiga efteråt när några klivit av för att de frös och de andra körde med ytterjackor eller vad som helst som låg nära.

Löpa med boll. Gick riktigt hyggligt faktiskt.
Småmål i slutet. Just innan avspark. Bara det att ALLA i Liams lag ville vara målvakt, noll spelare vid mittpunkten. Hade det hänt i brasilien?
Liam fick stå en liten stund. Men fick inga skott. Det blev en komfortabel 3-1 seger till de röda.
Ville bara visa den här lille gynnaren till höger. Han sprang hela tiden runt 25 meter ifrån de andra och spände ut mage på mycket roligt vis. Riktigt lirare.

Vi uppdaterar mera efter nästa träning.

Inga kommentarer: