onsdag 19 maj 2010

Sångfest

Sångfest på dagis idag. Hämtade barnen efter jobbet. Hem och pressa i oss lite mat (mackor), stressa tillbaka till dagis, sångfest, hem och lägga barnen. Tvätt och städning. Hektisk dag. Saknar Cissi så att det gör ont i kroppen. Skön känsla ändå det där.

Filmade Liam under festens gång ett par gånger, det bygger ju lite på ljud så att säga. Lyckas inte få över det till datorn dock pga ngt strul men skall försöka få till det imorgon.

Kan meddela att festen fortlöpte utan bekymmer. Ingen baksmälla imorrn. Inga samvetskval. Ingen som gjorde bort sig och får skämmas på fruktstunden. Inga natt-SMS som inte borde skickats. Ni vet, som man VET att man skulle skitit i, den andra hälften hade blivit sårad, ledsen och besviken. En oskyldig tanke som inte borde finnas, men som fanns ändå. Inget sånt.

Liam kontrollerade flera gånger att jag och Alvin följde alla sånger och rörelser han gjorde. Vinkade till oss varannan låt och var så nöjd att det inte gick låta bli att bli stolt. Han lovade mig igår att mamma bara skulle va i stockholm en natt till så att hon skulle komma på hans fest. Det värkte lite men idag nämnde han det inte. Otvivelaktigt mest synd om mamma hur som helst. Hör du det darling? Du lämnar hål efter dig. Skön känsla det också egentligen =)

"Visst var jag duktig idag pappa?" frågade Liam när han klättrade upp i sängen.

"Hur bra som helst gubben. Vilken fest!"

Det leendet och de röda kinderna och den tysta stoltheten gjorde mig stum en lång stund. Barn gör märkliga saker med en ibland.

Ha det gott mina vänner!

Inga kommentarer: