onsdag 2 juni 2010

Tänk vad roligt lite vatten kan vara!


När mamman slutat jobbet, pappan dragit till Örebro gör att hämta diskmaskin, smågrabbarna blivit hämtade från dagis och solen skiner sina allra underbaraste strålar, är det svårt att stänga dörren om sig för att laga mat och göra allt annat praktiskt och tråkigt... Så vi struntade i det!! Istället stannade vi ute för att leka och njuta! Vi tog med oss en stor vattenflaska då det är riktig sommarvärme idag.... Lekparken var målet. Efter en stund tröttnade grabbarna på det, och hittade istället på lite bus, medan undertecknad tittade bort för en stund. Utanför oss finns en stor gräsplan, där man om man vill kan lita lite boll eller annan sysselsättning. Grabbarna hittade en annan sysselsättning... På ena kortänden av den gräsplan finns ett stort plank. Grabbarna (Liam) kom på hur roligt det var att hälla vatten ur flaskan mot detta plank. De gjorde alla möjliga figurer av vattnet, skrattade och stojade.... De trodde nog att jag inte såg, och jag lät dem tro det, medan jag i själva verket kikade på dem hela tiden, och njöt av att se dem skratta så gott ihop! Våra fina pojkar!! Nu sover de fina pojkarna efter lite kvällsmat och raggartvätt ;-). Jag har städat av altanen och rensat lite ogräs bland jirgubbsplantorna. Nu ska jag käka upp mina kokade ägg och vänta på min största, fina pojke och vår nya diskmaskin! Life's good!!!!

2 kommentarer:

Nina sa...

Du skriver så bra Cissi!! Good stuff and good living:)

Nina sa...

Du skriver så bra Cissi!! Good stuff and good living:)