söndag 24 oktober 2010

Hämndaktion ala Alvinoso!

Nu när vi har varit sjuka till och från i två veckor har det blivit lite si och så, med vår regel:
"Ingen tutte om man inte ska sova!"
Detta resulterar förstås i att Alvin snabbt vänjer sig vid att få ha den där hemska saken i munnen ständigt.
I fredags bestämde jag mig dock för att nu fick det vara nog.
Jag var stenhård.
Alvin försökte allt;
Jag är ju så ledsen mamma!
Men jag vill ju sova mamma!
Och så vidare.....
Men nej, nej. Det blev ingen tutte.
Efter mycket frustande och pustande, och surande och bedjande, blev Alvin till slut så sur på mig.
ÅÅÅÅÅÅHHHH, nu går jag och lägger mig i min säng!!!!!!
Gör du det tänkte jag.
Efter ung en tio minuter kommer lille herr Rydenlund ner igen.
Mamma, jag har varit i din och pappas säng, kom och titta ska du få se.
Alvin är vid detta laget glad och har glimten i ögat igen.
Jag säger till Alvin att jag ska titta sen, men tror ju i mitt stilla sinne att han menat att han legat i vår säng istället för sin egen och det gör ju ingenting.
När jag sedan kommer upp till övervåningen för att lägga Alvin för sin skönhetssömn, hittar jag vårt sovrum enl bilden nedan.
Alvin har blev tydligen så arg och less på mig att han bestämde sig för att utkräva hämd!
Jag har ju alltid sagt att han är något utöver det vanliga, vår käre Alvinoso.

Inga kommentarer: