tisdag 5 oktober 2010

Nyklippta killar, olycklig mamma och shopping!

Dagen började som vanligt (när jag är ledig) med att man vaknar helt själv på övervåningen.
Grabbarna har, sedan ett tag tillbaka, börjat strunta i att väcka oss när de vaknar.
De smyger ner till TV:n och myser själva.
För det mesta har de dessutom redan försett sig med frukost. Mackor (som Liam brett lite smör på) och mjölk.


Jag rev igång dagen med att klippa grabbarna. Tänkte vara lite "wild-and-crazy" och göra mohikan (hur stavas det???) på dem, men det ville de definitivt INTE. Jag gjorde det på Liam, men sen när han tittade sig i spegeln bröt han ihop totalt :" JAG VILL HA KORT!!!! ÖVERALLT!!" Så det var bara att dra över alltihop. Alvin ska naturligtvis göra som Liam, så det blev snaggat för honom med. Men, men de är numera klippta i alla fall.
Alvin tycker dock INTE att det är nå roligt att bli klippt. När jag skulle frisera runt öronen, på det kortaste, tröttnade han och snurrade till med huvudet. Reslutatet?! Ja det ser ni nedan.... Skit också. Men, det växer ju ut som tur är!! Efter detta storstädade jag hela huset, i sällskad av Sean Banan, Black Eyed Peas, Shakira, och Eminem. Vansinnigt vad mycket lättare det går med bra musik i öronen. Rev ur alla sängkläder, filtar och handdukar här och där. Maskinen går för fullt som ni förstår. Efter detta, tog vi en sväng till Elins. Tanken var att Alvin kunde sova en stund i vagnen, men han hade inga som helst planer på det. Efter lite shopping till Liam, en sväng in på MAXI (nattamat till mig) och pantning av burkar och flaskor, gav jag upp sovplanerna och vi gick till Donkan. Det var uppskattat av oss allihop tror jag. Nu är vi hemma igen.

Halv fem, fem kommer fina Harry och Frida och hämtar de små huliganerna. Grabbarna ska hänga ute hos dom ikväll och även sova där inatt, då jag måste vila en stund inför natten, M kommer hem sent och åker tidigt imorgon. Det blir smidigast så här. Vi är tacksamma till max att vi har så underbara vänner som ställer upp. Särskilt nu när det kommer bli lite pyssligt framöver!

Inga kommentarer: