torsdag 2 februari 2012

Frisk (kall) luft!

Migränen var på intågande med full kraft i förmiddags. 
Men jag var lyhörd till tecknen, och proppade i mig Ipren. Låg och vilade i soffan en sväng och hade lite ångest för hur jag skulle klara av resten av dagen för jag trodde att jag var för sent ute med mina piller.
Dags att hämta Liam, och jag bestämde mig för att lite frisk luft kanske skulle göra susen.
Packade på mig och Alvin kläderna, mycket kläder då termometern visade svala -10 grader. Stoppade ner Alvin i vagnen och så gick vi!

Vackert var det!


Jo då, Alvin är fortfarande en vagnsnjutare....


...och hela vägen till skolan låg han och avgav små; "Mmmmm, mmmm, mmm"-ljud. 
Det betyder att han njöt av att få gosa ner sig under filten ;-)


Sen hämtade vi upp den här grabben. Han hade haft en bra dag på skolan.
"här är liam" Hälsar Liam som nyss skrev detta!


Här nånstans slutade jag känna mina fingrar, och kinderna sved som eld. H*****e vad kallt det var, särskilt när vinden tog i lite grann.



Hemma i värmen igen. Kinderna är fortfarande illröda och lite ömmande, men fingrarna är tillbaka. Och migränen är faktiskt ett minne blott. En svag aning om att den varit här och knackat på, men jag tror inte det blir status: Ligga i ett mörkt rum, med handduk på pannan och några vändor till toaletten inte!

1 kommentar:

glashuset sa...

Verkar ha varit en lindrande och skön promme för alla. Kram