söndag 26 maj 2013

Inte riktigt vad jag hade tänkt mig...

Jag hade ju planerat en riktig bröllopsfixarhelg men det blev ju inte riktigt så... Eller ja, M och jag satt i flera timmar i fredagskväll men resten av helgen blev inte riktigt enl plan!

Jag vaknade kl 05.30 i lördags morse av huvudvärk! Inte migrän men på god väg ditåt. Proppade i mig tabletter och M lät mig vila en stund till.
Strax före åtta kom M in i sovrummet och gav mig detta:


Panik, huvudvärken!!
M for iväg och köpte mig min räddare i nöden; Zomig Nasal. Jag tog en dusch och stoppade i mig banan och Chai-Latte. Packade iordning väskan och M tvingade i mig Vodka istället för Wiskey då jag knappt tål lukten av det. Knatade iväg till Konsum (riktigt pirrig och förväntansfull!) där jag fick nästa brev:


Men va fan!! Sur som ättika knallade jag hem igen. Kom in genom dörren där jag ville vräka ur mig hur lurad jag kände mig och hur arg jag var! Tyckte inte alls det var nåt roligt skämt. Jag hade ju tvingat i mig Vodka!!!
Men där stod ju alla fina, med skumpan redo! Vilken glädje och kärlek!!!!
Sen blev resten av dagen precis så härlig som en möhippa ska vara! Jag är supernöjd! Hör ni det brudar?!


Det var några stycken saknade men jag förstår väl att det inte alltid kan vara lätt att få ihop allt!

Vi kom inte i säng fören 04 imorse, så seg är jag allt idag men inte särskilt bakis ändå, höll mig väldigt städad trots mängden alkohol som jag i vanliga fall inte överkonsumerar på något sätt...

Fick blommor och ett smycke av mina grabbar när jag kom hem och sen åkte vi till stan och shoppade bröllopsskor till smågrabbarna och veckohandlade! Barnen är nu nybadade och den minste är nedstoppad i sängen redan.
Jag har parkerat i soffan och kommer förmodligen sitta här tills jag förflyttar mig till sängen!!

En superhelg har det varit och jag tackar alla som varit med från djupet av mitt hjärta! TACK!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt att du fick din dag till slut!! Roligt att det blev så lyckat. Hade önskat så att jag kunnat vara med!! Nu får du njuta av allt planerande inför stora dagen. Stor kram Mia