måndag 13 maj 2013

Tandvärk och finfina människor all helgen long!

Liten helgresumé då.
Fredagen vaknar jag efter nattjobb (ca 2 timmars sömn) med jordens tandvärk!
Har ju en tand som jag vet är död, och måste antingen rotfyllas eller tas bort. I min snålhet har jag dock dragit på det, och jag har heller inte haft besvär av den. Tills i fredags. My god vad ont en liten död tand kan göra. Jag ringde jourtandläkaren som gav mig mina alternativ och jag valde att försöka smärtlindra hemma över helgen (då vi hade massa roligt inplanerat!) och återkomma måndag.

Sagt och gjort. I med tonvis värktabletter och iväg mot Samuelsgården för att fira vår nyblivna 30-åring och gode vän, Harry. Vi grillade och åt tårta! Mycket gott var det!!! Vi åkte hemåt igen vid halv nio på kvällen.
Alvin hittade en fin "minitulpan" hos Frida och Harry som han tyckte var så vacker.

Lördagen innehöll dop för lille Otto!
Som vanligt när Torbjörn har en gudstjänst av nåt slag, blir det väldigt fint och avslappnat. Det är ju jackpott att just han ska viga oss!! Jag känner mig så trygg i hans närvaro!
Efter dop for vi kvickt vidare till SIS och Svåger på "Duvan". Där fanns även pappa (som var SÅ härligt att träffa!! Alldeles för länge sedan!!), andr SIS och Svåger och mosters hjärta Eric, och Freddans fld M-L och Hasse som alltid är lika trevligt att träffa. De passade på att vara med oss denna afton för att lära känna våra grabbar lite bättre då de ska agera barnvakter på vårt bröllop! Och jag kan väl säga som så, att jag tror inte att det kommer  gå någon nöd på våra barn där. M-L och Hasse är otroligt härliga människor och de kom överens riktigt fint tyckte jag. Särskilt Alvin, som alltid är väldigt öppen och spontan!
Vi bjöds på grillat, SJUKT gott!! Och vi satt hela kvällen i deras uterum och pratade och njöt!
Svenska våren alltså! Underbar!
Vi tillbringade nästan hela söndagen också hos S&F. Mest pysslandes med bröllopet!
Jag fick massor hjälp med dekorationerna och organzapåsarna av ffa Sanna (och M hjälpte till jättemycket med, hör och häpna. Han är ju inte direkt den pyssligaste människan jag vet ;-)). Hon är min ängel!! Vad skulle jag gjort utan henne med allt bollande och funderande?!

Vi hann få i oss en Veneziapizza också, som sig bör när man är hemma!!

Tanden då, jo, idag har jag varit hos jourtandläkaren för första behandlingen med rotfyllning. Och det känns helt klart bättre tror jag. Vågar dock inte gå utan smärtlindring, men idag hann det gå nästan 5h mellan doserna, mot helgens max 3. Ja, jag har överdoserat, BIG TIME!
950 spänn kräma dom ur mig detta första besök. Och då kunde de inte ens göra det som skulle göras helt ordentligt, då de bara "hittade" en rot i tanden att fylla. Hur nu de andra rötterna bara kan försvinna???!!! Så nu, nästa gång (som jag ska ringa och boka tid för imorgon) gör vi nästa försöka att hitta de andra rötterna, och om man inte gör det, så får tanden tyvärr åka ut!
Så får vi se.

Inga kommentarer: