måndag 30 september 2013

Familjetid, Födelsedagsfirningar, Städning, Tvätt, God mat, Mysiga kvällar, Cirkus, Veckohandling och Shopping.

Det här med att summera helgen verkar vara allt jag orkar med när det gäller bloggen just nu.
Men det funkar ju fint, och ska jag vara ärlig är det ju då som vi har tid med nåt annat än att bara orka med vardagen med jobb, skola, dagis, laga mat, kvällsaktiviteter för barnen, läxläsning och träning.
 
I fredags i alla fall, så tog vi ett snabbstopp hemma efter jobb och allt, och fräschade till oss lite.
Sen for vi till Vadstena och firade Kenneths födelsedag. Det bjöds på färskt bröd och massor goda pålägg. M och jag hade dock med oss eget Kesobröd. Sen åt vi tårta (inte jag och M) och sjöng en liten trudilutt. Alvin hade ritat en fin teckning på honom och hans farfar, på dagis som Kenneth fick av honom på kvällen där. Vart en relativt tidig kväll. Vi var väl hemma runt 22 ung.
På lördagen tog M med sig båda grabbarna till Kimstad och firade Mattias, barnens farbror, som fyllt 17 år. Jag stannade hemma och städade. Hatar att ha den sysslan på lördagen, men jädrans vad härligt det är när det är klart. Och ärligt, när ska jag annars göra det. Orkar verkligen inte i veckorna, och på fredagskvällen vill man bara njuta, söndagen vore ju optimalt egentligen. Inför veckan liksom, men det går inte för då skulle jag gå och må dåligt hela helgen över att det är smutsigt hemma. Nej, lördag förmiddag är vigt åt just detta.
 
Sen hämtade i alla fall grabbarna upp mig och vi åkte till MAX för sen lunch, typ två nånstans.
Hem och handlade lite på Konsum, lördagsgodis till boysen och ingredienser till kvällens middag.
Eg skulle Liam på ett kalas på lördagskvällen, men han var jättehängig med huvudvärk så han bad tom själv om att få stanna hemma. Så så blev det.
Herr Sleipner fick vi besök av på kvällen.
Jag gjorde Tacopaj som vi åt allesammans. Gott och LCHF-vänligt förstås.
Sen la jag Alvin i säng och fixade, den kanske godaste LCHF-efterrätt jag nånsin ätit!!
M M M!!
Njöt av den tillsammans med några glas rosé i soffan tillsammans med de äldra grabbarna, som till en början spelade Heroes men som sen glodde på en riktigt seeeeg rulle, innan det var dags för sängen!
 
Söndagen spenderades bara vara hemma på förmiddagen. Vi åt lunch och åkte sen mot Tornby, där planen var att veckohandla.
Vi tog dock en avstickare till XXL där vi fyndade riktigt bra vinterkläder och skor till Alvin (hans tur att behöva byta vinterkläderna i år). För den lite äldre herren duger det dock inte med vad som helst i skoväg nuförtiden, så jakten där is still going.
Efter det besöket insäg vi att nån veckohandling hinns inte med innan cirkusen.
Japp, vi gick på Cirkus Scott igår. Riktigt bra show! Tummen upp från både smågrabbar och föräldrar här!
Efter två timmars cirkus tog vi tag i handlingen då. Vi besökte för första gången Hemköp.
Jag tyckte dyrt, och inte särkilt smidig affär.
Hem, grabbarna i säng. Plocka undan och njuta!
 
Detta är Alvins vinterset! Snyggt va?
M och jag smackade i oss grillad kyckling och revben framför en riktigt bra film!
Jag hittade dessutom glass i affären med 0,5 kolisar i som jag mumsade på! Tummen upp på det!

Inga kommentarer: