måndag 19 november 2012

Kenneth liam Lennon - fem armtag! Thailand dag 4.


 
När filmen tas har Liam simmat för tredje gången. Har för mig att det var fem armtag den gången. Någon timme senare körde han loss med 13!
 
En vidunderlig milstolpe i livet givetvis. Värt lika mycket som resten av resan. Hans första kommentar när vi stegade upp ur poolen var: "Du lovade ju mig att jag skulle lära mig att simma i Thailand pappa!"
 
Och så var det ju, men samtidigt inte. Han har lärt sig helt och hållet på egen hand. Frågat såklart, men envetet tragglat vidare. Först med platta, sen med puffar, sen med en puff, sen med en puff längst ner på armen, sen gled puffen av misstag av mitt i övningen och han tog två simtag innan han fattat vad som hänt och sen var det klart. Härligt.
Någon gång skall jag orera loss alldeles kring det faktum att ett gott självförtroende kan bära oss eoner uppåt och att det är enkelt att få det självförtroendet av en förälder när man är ung men att det blir svårare och svårare med åldern. Vi vilar dock på hanen för idag.
 
Annars har vi spenderat dagen i Laem Sing Beach som var magiskt vacker. Vi fick tre timmar sol efter en lång sovmorgon (tre av oss, en gick upp halv 7 och j o g g a d e - guess who?) innan det första regnet kom över oss. Efter 3,5 dar med blaskande sol tyckte vissa i familjen det var ganska skönt medan vissa... lite mindre. Sedan unnade vi oss extra fin förtäring.
Imorgon fortsätter vi på det natursköna temat med utflykt och aktiviteter, bilder från då och från nu bjussar Cissi på imorrn kväll. Nu har jag bloggat lika mycket på två dagar som det senaste året så jag behöver en vilodag.
 
// C-M

Inga kommentarer: